Totalt Lyckad resa!

Då har jag till slut infunnit mig i lilla hålan Bjurs igen efter 1,5 dygns irrande på buss och båt! Jag har haft det HUR roligt som helst med massa dans, sång, mat, trevligt sällskap och Party i allmänhet... Totalt fullkomlig båtresa. Vilka var det som åkte då??  Jo det var jag, min bror och hans fru Frida. Sen var det hennes bror Jerk med sambo Jenny, Fridas Kusin Mona, kusin Tobias med flickvän Elisabeth, Fridas kusiner Matilda och Johanna + Johannas sambo Jörgen. Ett glatt "litet" gäng på 11 personer.

Började med att kliva upp klockan 6 på fredag morgon och packa klart väskan och köra barnen till skolan. Klockan 10,00 gick bussen från Falun och då började festen! Tror jag fick springa på toaletten minst en gång i timmen under bussresans gång som tog 6 timmar... Man hann få i sig några cider! :)

Väl  framme vid hamnen så gick vi till en båtbar som låg en liten bit bort där vi tog ngt glas till innan båten skulle gå. Sen var det bara att kliva ombord och fortsätta partaja och göra sig i ordning! Vi käkade buffén som fanns och jisses va mätt man blev!! Det hanns med ngt glas vin och lite bailys där med! ;) Sen drog vi vidare till fun club och baren!!!!! Träffade Håkan i Baren och Vakten Anita mfl från "Färjan" ni vet?! Men det var skit samma.. Moneybrother var huvudartisten denna kväll. En riktigt grym artist med scennärvaro och ös, men musikstilen är väl inget som tilltalar mig direkt.

Något som däremot tilltalade mig var showbandet för denna resa! Sällan har jag sett ett band med så mycket! Fiolen med alla klassiska inslag från Beethoven mfl var genialiskt och retade mina musikaliska smaklökar, vilket resulterade att jag var tvungen att dansa, dansa dansa dansa!! Jävulskt bra showband. Beviset på detta är ju oxå att mina stämband inte är som de ska! :) Underbart att stå i folkhavet och "sjunga"?? Hallelujah! (skrek) Alla kramades och det var allmänt mysig stämning. Bandet heter för övrigt Ständut Blakk. Trevligt gäng från Jämtland!

Dans och tjo blev det fram till småtimmarna! Gänget glesades ur allt eftersom klockan tickade och till slut så var det bara jag och Mona kvar, så för oss blev det efterfest i ngn hytt inte allt för lång bort! Lagom kryp avstånd. :P
Vet inte när vi somnade, men det var nog vid sjutiden... Sen var det upp klockan 9 för att käka frukost. Efter det körde vi igång igen. PARTY!! Denna gång blev det efterfest på Bussresan hem. *pust* Nu är jag hemma, hämtat barn och gosat lite med hundarna... Nu tror jag att jag sak försöka sova lite! Tror inte det kommer vara några problem!


TACK ALLA SOM VAR MED OCH GJORDE DENNA RESA TILL NÅGOT HELT OFÖRGLÖMLIGT!!!!  =))


Bilder får komma senare,, och förresten! Börjar trivas i håret!! Fick så många goa underbara komplimanger på båten av vilt främmande människor... Både tjejer o killar.. Ett gäng tjejer hade pratat om mig under buffén och tyckt jag var så snygg i huvvet!! De kom fram senare och frågade om jag var modell!!! Hahaha, jisses, visste inte var jag skulle gömma mig. Blev rörd och jätte glad... Tack brudar! Ni höjde mitt självförtroende några snäpp!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Låter som en kanonresa! Härligt att få komplimanger så där.

Hoppas att du hämtar igen dig snart. ;-)

2009-09-06 @ 10:59:11
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Viktor&Albin

hej det var ju bra att du hade en lyckad resa.

2009-09-06 @ 14:26:50
URL: http://guybloggen.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Blir avis på er. Ständut Blakk är helt grymma. Har lyssnat på dem många, många gånger.

2009-09-09 @ 15:08:04
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0