Pippande fåglar!!!

Först vill jag säga... Nedrans!! Nästa match tar "vi" dem!! Tredje gången gillt!!! GE INTE UPP!! =D Hejja BK Tåpaj!!

Sitter nu och glor på mina underbara ulvar.... Akita har haft tre tuggben här hemma som hon inte ägnat en tanke åt på flera veckor, och nu när Atlas har kommit på besök igen så tar han och tuggar på benen. När han sen har gått undan och lämnat benen uppmjukade och halvtuggade,, DÅ kommer Akita fram och tuggar glatt. =)  Varför gör dem så??? Nu ligger Akita i vardagsrummet och gnager medan Atlas bubben ligger vid mina fötter och sover. SÅ mysigt!! Slår vad om att store Björnen ska ligga mellan mina ben och sova inatt med. Vakna med värre ryggonda än vanligt. VET att jag kan putta undan honom, men jag har inte mage till det!! Så mysigt ju! =P  Vi har gått förbi fårhagen nu ikväll igen för nattkissen,, Jisses vad dem skäller!! Puckon, jag trodde det var älghundar vi hade! ;)

Måste bara skriva en rolig sak som min yngsta dotter sa i bilen på vägen hem.....  Det heter ju att fåglar kvittrar  så vackert... Eller piper som man med kan säga...   Nathalie däremot satt å lät som fåglar och säger till mig, - mamma... så här pippar fåglar!!! Sen visslade hon glatt!! Jag trodde jag hörde helt fel och frågade vad hon sa.
- Så här låter det när fåglar Pippar!!  VEM har hon pratat med nu?? Mamma och pappa skrattade bara...  Hon menade så klart piper!! Inte lätt med gramatiken som 7 åring!! =D

Natti natt!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbart!! Barn kan verkligen säga saker som får en att tappa huvudet ibland :D

2009-05-20 @ 23:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0