Kan det vara Whiplash??!

Guuud vilken sprängande huvudvärk jag har nu...
Har varit och fått massage nu på morgonen, det tog massören två minuter att känna på mina axlar och säga att jag har Whiplash!!   JAG??  Kan väl inte vara möjligt?? Jo, jag har haft problem med nacke och axlar i över 10 år och har varit med om en krockolycka, så visst är det möjligt.

Hon rabblade upp en hel lista på vilka problem jag hade på grund av detta och dra på trissor, allt hon sa jag hade problem med var ju sant!! Jag har STORA problem med allt hon sa...
Så nu vet jag inte hur jag ska göra.. Gå till läkare? Kan man konstatera att det faktiskt är en Whiplash? Kan jag träna??
*snyft*  Promenader och Yoga var det enda hon rekomenderade jag skulle syssla med....
Tankarna snurrar, som om inte livet var tufft nog ändå, men å andra sidan, det kanske är just pga detta som livet är tufft!?!  Kanske allt blir mycket lättare om jag får ordning på detta?!   Ngn som har koll?? 

Här är några av symptom jag hittade på nätet...  Minst 95% av dessa stämmer på mig....

Huvudvärk
Yrsel
Ljus- och ljudkänslighet
Sömnproblem
Irritabilitet
Koncentrationssvårigheter
Minnessvårigheter
Onormal trötthet och utröttbarhet
Depressivitet
Förlorad libido (könsdrift, sexlust)
Förlorad förmåga att njuta av sex
Förvirringstillstånd
Emotionell labilitet
Ängslan, oro
Humörsvängningar
Svårigheter med nya eller abstrakta uppgifter
Försämrat logiskt tänkande
Försämrad simultankapacitet
Glömska
Personlighetsförändringar
Alkoholintolerans
Raseriutbrott
Mardrömmar
Annan värk än huvudvärk
Kan inte längre göra upp eller genomföra planer
Försämrad intellektuell kapacitet
Svårt hitta ord
Felsägningar
Svårigheter att följa en konversation
Sömnstörningar, aldrig utsövd, ökat sömnbehov, etc
Fysisk och psykisk stressintolerans
Rastlöshet/nervositet
Ångestattacker


Får fundera ut hur jag ska göra med detta.... 

Ha en riktigt trevlig fredag!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hörrö.. Låter inge kul de dära....



Kram på dig!!!

2009-03-13 @ 19:22:44
Postat av: Petra

Jag har ju en whiplashskada sen -97, du minns kanske hur jag flög på gymnastiken i 9:an. Jag skulle absolut reda ut detta hos läkare. En massör kan ha en aning men jag tycker det är väldigt oprofessionellt av denne att säga sådär måste jag säga. Whiplash skada kan man inte känna på det viset men man kan ha en aning om att det kan vara det såsom jag förstått allt genom åren. Bara att fånga mig på msn och prata om du har lust. Nu är jag äntligen friskare oxå så då kan vi kanske ta en fika. Angående symptomen har jag oxå de flesta av de där men så har även min syster som har fibromyalgi. Så en läkarutredning är viktig. :-) Men det gäller att hitta rätt läkare.



Kram

Petra

2009-03-14 @ 12:23:57
URL: http://pel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0