Bilder från hägnet...

Nu är man då hemma från Södermanland... Lär väl bli livat i luckan för jag varit där...  Känns väldigt tungt att lämna J, Atlas och Skurtorp, men jag har med mig fina minnen hem!! Har verkligen haft det underbart där nere.. Långa promenader har det blivit, grillning, trubadurkväll på lokala pizzerian, filmmys, gräsklippning, blåbärspaj och massa hund!! TACK J!!! TACK för allt!!

Igår var vi då till Vildsvinshägnet! Akita var först ut, men innan de släpptes in i hägnet så fick de gå en slinga så hundtränaren kunde få en uppfattning om vad det var för hund vi hade. Akita gjorde väl bra ifrån sig, men när kättingen slog ner mot en plåt brevid henne så ville hon bara till bilen!! Fick beskedet att jag hade en VEK hund!!! :( Kändes lite tungt, trodde hon inte skulle bli insläppt i hägnet ens.. Men han tröstade mig med att det bara betydde att hon hade en "större" minnesbild och att det skulle ta längre tid för henne och mer jobb för att "läka" om hon skulle bli rädd.

I hägnet gjorde hon JÄVULSKT bra ifrån sig!! Stack iväg och letade gris medan man stog kvar med hjärtat i halsgropen, när man plötsligt hörde två skall!! JAA!! Hon hittade grisarna, sen tog hon en tur för att checka omgivningen för att sen återgå till grisarna. Det var konstant skällande på henne och hon gjorde precis som en grishund ska göra!  Hon höll avståndet och hade respekt för grisarna, men ändå var hon tillräckligt nära för att inte tappa dem! HEJJA AKITA!! När hon fått hålla på en stund så beslutade vi oss för att avbryta, inkallning... Ja men tjena tänkte jag bara,, HUR ska jag lyckas med det när hon helt tydligt ÄLSKADE detta!??! Men det var INGA som helst problem! Hon kom direkt när jag kallade henne... Hur stolt får man bli????? :D

Atlas var lika duktig han!! Dock var han liiite för vass i början så vi var rädd att han skulle bli "stångad" av grisen, men efter att grisen fått göra några utfall mot honom så taggade han ner lite och höll avståndet! Våra fiiina hundar som inte har någon som helst erfarenhet av att jaga igentligen, visade sig vara naturbegåvningar!! Nu är Atlas kvar hos husse, de ska antagligen åka till hägn igen innan helgen, sen på lördag får man jaga vildsvin med hund... Blir roligt och se om husse får skjuta gris för Atlas. Själv ska jag jobba... heeela helgen, sen på TISDAG får jag en dag ledig. *pust* Bäst att sova nu.. Men fy för att sova själv! :(


Akita och Gris!


Atlas och grisar!


Akita o Atlas!


Akita o Atlas!

Du betyder mycket!!
"Jag tycker väldigt mycket om dig, jag lyckas inte bli av med dig.... <3 "

Kommentarer
Postat av: My

måste säga att du har vädligt fin blogg

2009-07-29 @ 17:31:57
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: My

sv så lite så :) ohh tack så mycket ! ska länka dig i ett inlägg ikväll:D

2009-07-29 @ 19:20:41
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: Ola

Instämmer fin blogg. Har precis börjat blogga själv..



Det kan nog bli grisahundar av dom hundarna. Intressant korsning jämte-karelare.

Det där med att din hane verkade gå på lite hårt i hägnet är rätt normalt då grisarna i ett så litet hägn blir halvtama. /Ola

2009-08-18 @ 12:24:29
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0