Varför just jag?? Den stående frågan i detta hus…

Sitter nu med en stor kopp kaffe, vad annars, och nyss inkommen efter en kort promenad på 25 minuter med Akita i vinterlandskapet Västanberg. Riktigt vackert är det med all snö i lantlig miljö, överallt ser man spår efter rådjur och ..... ... skotrar!!


Måndag och första veckan på sportlovet!!  Jag undrar verkligen hur många av barnen som verkligen just sportar under denna vecka... Min stora tjej längtar inte direkt efter jobbiga aktiviteter under lovet och stånkar över en kort promenad med Akita. Varför just jag?? Nåja, jag kanske var likadan jag med när jag var liten, lov betydde ju sovmorgon, tv, dator och leka med kompisar. Men det talar vi tyst om här! :)


Nåja, nog ska jag lyckas få ut dem på lite svettiga uppdrag i snön!! I morgon får jag hjälp av Linneas pappa Svante dessutom som kommer för att hälsa på oss över några dagar. Därav dagens aktivitet på övervåningen, jag slänger nämligen upp han och Linnea där nattetid! ;) 


Försöker få barnen att hjälpa till lite mer här hemma, det går sådär! Jag var ganska smart och gjorde ett schema om vad barnen ska göra, men jag vet inte längre om det var så smart. Nu går de blint efter schemat och påpekar att det minsann inte är deras dag att ordna det man ber om när man står med sysslor upp till öronen!   Ber man lite snällt att plocka ner tallriken i diskmaskinen hör man: Åååh! Varför just jag?? Tja, jo för att du använt den, du håller i den och diskmaskinen är tom! Eller när det är läggdags för den lilla tjejen, samma där varenda kväll... Varför just jag?? För att du är bara sex år, skola i morgon och klockan har blivit åtta!! Jo, Linnea FÅR vara vaken längre. Varför? Hon är fyra år äldre än dig och när du blir så stor får du också vara vaken länge...


Så där ja, nu ska vi inte tro mamma är bättre. Igår lyckades jag faktiskt spilla ur TVÅ kaffekoppar SAMTIDIGT som jag tappade en kaviarmacka en av gångerna och en full mjölkliter den andra gången. VARFÖR JUST JAAAG?? Ja, man kan ju inte ligga på topp alla dagar! :)


Kommentarer
Postat av: Camila

Heej!Fin blogg:D

Jag har en frågestund på min blogg, du kan fråga vad du vill!

2009-02-23 @ 11:40:45
URL: http://camila.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Precis likadant härhemma ska du veta.. :)"ALLA andra får vara uppe längre än mig" , "ALLA får mer månadspeng än vad jag får".. Och aktiviteter på sportlovet, helst inte!!! Iallafall inte innan lunch, och "alla får ju sova så länge dom vill på lovet"....



Så du är inte ensam!! :P



Kram på dig!!!

2009-02-23 @ 13:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0