Pepparkaksdeg!!

Jorå,, igår gjorde jag den klassiska Pepparkaksdegen på några kilo! Så ikväll ska det bakas ut lite... Kan lova att inte ens en tjugondel av degen kommer ta slut! Gräddas ska det göra i vedugnen, allt annat är fusk! :)


1:a Advent var i söndags,,,, lite sent ute kanske!? =)


Pepparkaksdegen!!


Å så blev det en god xider efter pepparkaksbaket! *mums*



Har haft lite besök av syster och katten Oden här på förmiddagen med... Den katten är rolig! Förr var han världen mespropp som man aldrig såg skymten av. Var livrädd för allting! Men nu klampar han in här när han vet att Akita finns här som ingenting. Tror de tycker om varandra lite grann. En dag när jag kom hem från jobbet och skulle hämta Akita från mamma så kom först Akita springandes till mig och kort därefter kom även Oden springandes. Hur sött som helst!


Har en hel del att göra nu i skolan... Är en anings stressad, men jag har inte tagit åt mig så mycket jobb i December, så det ska nog bli bättre! Har även fått på vintersulorna på bilen igår!! Så gissa vad det är för väder idag?! Kallt och lite snö på backen!! Det var som att Vintern väntade på mina däck...

Nu ska jag slänga in lite mer ved på brasorna här hemma!  Hare gott!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vill med baka pepparkakor!!! Får väl bli köpedeg då mitt recept ligger nedpackat i en kartong.. hmm..



Eller, Skicka ditt recept till mig ;) DÅ kan jag baka och äta.. :D

Kram min bästaste Anna!!! Miss U so much!!!

2009-12-01 @ 15:25:30
Postat av: Jossan

Gud vad gott med pepparkakor :)

2009-12-04 @ 12:18:29
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0