Älgvecka....

Sorry guys! Har INTE haft tid att uppdatera denn blogg denna vecka... Det har ju varit älgjakt!!!!!

Tisdag, Onsdag och Torsdag var jag med. På Tisdagen var jag och pappa hundförare med Akita! Första gången hon fick vara med på riktigt... Gjorde bra ifrån sig, men det märks att hon är grön. Hon drog iväg tre gånger på spår och började skälla, men efter en stund kommer hon tillbaka till mig. Antagligen blir hon lite skeptisk på älgarna när de rusar iväg och då kommer hon tillbaka till matte! :) Men från klockan halv åtta på morgonen till iaf klockan två på dagen så gick vi och spårade. BRAVO Akita!! Min duktiga snosa... Ingen älg den dagen dock.

Onsdag satt jag med pappa på pass! Jisses vad spännande det var! Hörde på radion att de sett älgar lite varstanns och man bara väntar på att det ska smälla. Blev en kalv skjuten den dagen... Dock var AKita inte med då, utan den kalven fick Gråhunden Mira söka upp! Duktig Söt liten tjej! :)

Torsdagen satt jag på pass igen med pappa, denna gång sköts det en till kalv! Frågade då om jag fick hem och hämta Akita, vilket de godkände... Givetvis skulle hon få söka upp den! Var spännande som sjutton. Fick gå med Jonas som visste exakt var kalven gått så vi såg om Akita följde spåren. Först ville hon ett helt annat håll, det blåste från det hållet... Men Jonas lugnade mig och sa att hon kände rester från Onsdagens kalv, den sköts inte långt där ifrån. Vi gick upp så hon korsade spåren och vips åkte snoken ner i backen och hon drog iväg med mig. Vips så hittade hon kalven!! Hon hade följt spåren exakt... DUKTIGA TJEJ! Gissa om hon morrade, skällde och högg i kalvens ben och öron när de drog iväg med den!! SÅ roligt att se, tror hon kommer bli en duktig älghund!! :) Det trodde resten av laget med...

På Torsdag kväll var jag medbjuden till Bernt för lite ärtsoppa! Jag å jaktlaget, gubbsen! :D Trodde det skulle kännas konstigt att vara ensam tjej där, men de var riktigt lättsamma och goa hela bunten! TACK ska ni ha! Hoppas verkligen jag kan vara med fler gånger, MED bössa nästa gång! :)


En trött Akita på tisdagen...


Ko och kalv på onsdag morgonen hemma hos oss! :)


pappi på pass som inte är ett pass! :)


Kommentarer
Postat av: M o l l y m u s

Hallåå!! :)

Allt bra med dig?

Haft en bra fredag?

Många kramisar :D:D:D

2009-10-16 @ 23:19:04
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

Autosvar: Hej. Nu har jag just bekräftat min bloggpaus.. En kort förklaring har klåpats ihop inne hos mig. Men: På återseende.



Anledningen till att du har fått detta meddelande är att vi tidigare har haft kontakt via min blogg.

2009-10-18 @ 15:40:12
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Amanda ♥

Hejsan.



Jag gillar verkligen din blogg, har läst den ett tag nu. Kom gärna in på min och kika, den är söt den med. :)



Allt bra med dig då ?



Kraaam!

2009-10-19 @ 21:17:42
URL: http://youpushedmeaway.blogg.se/
Postat av: Creamgirley

Var ju tvungen att kolla in din blogg. Låter otroligt spännande! :D

2009-11-07 @ 00:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0