Ny vecka, nya mål... No looking back!!

Måndag måndag måndag,, första dagen på resten av ditt liv =)
Sitter nu med andra koppen kaffe efter att jag pustat ut från morgonpromenaden.
Det är ändå ganska skönt att få den där timmen på morgonen i det friska vädret. Snart vill barnen börja cykla till skolan så jag får nog skaffa ett bättre koppel till Akita. Vi har inte cyklat så mycket tillsammans, men det ska nog gå bra!!
Säkerligen så kommer jag ramla omkull och skrapa upp både ben och ansikt som man gjorde när man var liten, innan man kunde kontrollera cykeln. Fast, jag ansåg mig kunna cykla och blev förbannad så in i norden på cyklen när den inte gjorde som jag sa. Resultatet blev till slut att min framtand fick dras ut för den krossades i en vurpa. Dagens tips! : Cykla inte i en brant nerförsbacke när du inte lärt dig bromsa!!

Igår kväll så använde jag skype för första gången i mitt liv!!! Det var söta Lotta som introducerade det för mig då hennes sambo blockerade den fasta. Kändes ju hur sjukt som hellst att sitta och prata med datorn. =)
GRATIS var det ju med!!!! Ja, jag vet att Skype funnits på marknaden en tid,, men jag hänger inte med i svängarna alltid och skaffar "det senaste". Förutom frisyren min då,, DEN är verkligen det senaste.

En låt som spelas flitigt här hemma för närvarande är Moving On med Sarah Dawn Finer... Sjunger med för full hals! Så bra text, bra låt och bra sångerska,, och så stämmer den så bra överens med mitt liv för närvarande.
Lägger in texten som avslut... Läs.. Njut... Mitt liv!!

Moving On -  Sarah Dawn Finer

Dreaming, hoping, for another try
I've been looking, searching, deeper down inside
And if I lose my way, I'll find another road
‘Cause i can make a change on my own

I'm moving on and I'm gonna get stronger now
And nothing would break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who i wanna be
Start living my life for me
I believe it finally, I'm moving on

Something, somewhere, that i long to find
I am learning, slowly, one day at a time
That if I lose and fail, I'll be fine

I'm moving on and I'm gonna get stronger now
And nothing would break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who i wanna be
Start living my life for me
'Cause i believe it finally, I'm moving on

(I am moving) To a brighter dawn
(I am moving) Gotta take the fight
(I am moving) I can make it right (I can make it right)

I'm moving oooon!
Nothing would break me down!
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who i wanna be
And start living my life for me
I believe it finally, I'm moving on

(I am moving) Yes, i'm moving on
(I am moving) I'm moving oooon!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så skönt att läsa!!! Du har verkligen "moved on" :)

Underbar låt, kan tänka mig det låter super när du sjunger för full hals, för sjunga kan du.. Undrar vad som är din dolda talag... Hmm.. ;)



Skaffa springer om du ska cykla med Akita, det underlättar kan jag upplysa om.. ;)



Hörs sen!!



Puss & Kram!!!

2009-03-30 @ 10:54:28
Postat av: Anna

Du ä väl för underbar älskade Lotta!! Tack för du finns!

Hrmm... OOja, det låter verkligen super!! Haha.. NOT!

Puss å Kram på dig!!

2009-03-31 @ 20:40:16
URL: http://annawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0