Vilket svin!!

Imorse sköts ett vildsvin på hela 200 kilo i Östergötland! Jisses vilken bjässe!! Tänk om man krockat med den där ute på vägen.. Hade inte varit så mycket kvar av bil då!! :)) Nä, jag tycker väl kanske inte att det är någon större bedrift att skjuta ett så stort vildsvin på åtel osv, ingen riktig jakt i mitt tycke...  Men det krävs för att hålla nere vildsvins populationen som rent ut sagt exploderat på sistone. Själv tycker jag att man ska bege sig ut i marken och röra lite på sig, så man gör sig förtjänt av köttet sen. ;) 


(Bild lånad från Aftonbladet)


Läs om Monstret HÄR!


Kommentarer
Postat av: jörgen

vilken nasse ! ! säkert seg i köttet som en gammal kärring :-)

2009-08-29 @ 19:11:15
URL: http://jbjaktsida
Postat av: Stefan Falkelind

Wow vilken bjässe.

2009-08-30 @ 15:16:40
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: Jon

Du ska nog ut och sätta dig på en åtel innan du uttalar dig om det...

2010-04-20 @ 08:18:01
Postat av: Anna

@ Jon: Hallå... Innan jag uttalar mig?? Jag sa vad JAG tyckte om att jaga på åtel! Jag vet precis vad det innebär och att det behövs, Men det är FORTFARANDE ingen jakt JAG vill pyssla med. Jag har en älghund och jag vill jaga med henne,, DET är jakt för mig. Åsikter får man ha vettu! :)



Åteljakt på vildsvin behövs, men det är som sagt inget för mig. Likaså att sitta på pass eller pyrschjakt... Jag vill ut och vandra i skogen och jaga på så vis.



Men,, that's me!



2010-04-29 @ 08:55:29
URL: http://annawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0