Oj!

Nejdå... Jag har inte gått och dött, det är ingen fara! Ingen ambulans behövs här,, I'm aaaaalright!!! :) Har bara haft så extremt mycket på sistone, märktes kanske under mitt inlägg tidigare om att säga hejdå... SKa inte gå in på det ytterligare, men det kan kanske ge en inblick...

Annars är det bara bra, fullt upp som sagt! Pluggar och jobbar för fullt, barn och hund, hemmet... Ett under att jag lyckas hålla mig vaken på kvällarna!!! Men, märks att jag blir tröttare... allt svårare att kliva upp när klockan ringer 6,45 på morgonen varje dag.

Positivt är att de ringde från jobbet här ganska nyligen,, de ville ha mig kvar ett tag till!! :)) Tackade naturligtvis JA! Så nu är iaf Julen räddad!! Hur skönt som hellst!

Vad har hänt mer?! Måste fundera... Jo, J har hämtat Atlas i Lördags, så nu har jag bara Akita igen. Jätte jobbigt är det att vara utom min Lurviga Björn... Men, han är inte min så, det är väl bara att acceptera läget. Jag har själv tagit beslutet så... Mäktar inte med allt just nu. Märks på Akita att Atlas är borta, hon hittar på allt möjligt hyss... Häromdagen slukade hon en hel grillad kyckling i en sekunds ögonblick. Gissa om man fick panik! Hon var dålig i magen igår så hon fick fasta lite, men idag var hon bättre. SKÖNT!!


Övrigt så har vi en VARGUSLING som stryker runt husen!! Blir SÅ less!!!! Kan ju ALDRIG släppa min hund! Och som alla "vargälskare" säger: Vargen håller sig ute i skogen, den skyr människan! Ja men eller hur?!!?! Därför denna varg, och många andra, drar sig in i byar och stannar där?!?! Sen finns det "Jägare" i delar av sverige där varg inte finns och som jagar vildsvin, De tycker att vi här uppe i vargmarkerna ska skydda vår hund som vildsvinsjägarna gör!?!? Ja, jag säger då det, denna "jägare" antydde dessutom att en frisk jakthund klarar av en varg som ingenting!! 
*  En Varg stångas inte!! Den hugger gärna mot hals eller mjukdelar som ljumskar. Där skyddar en Vildsvinsväst INGENTING!
*  Som om min jämte på 19 kg skulle ha en suck på en varg uppåt 50 kg!!! Jakthundar är inte framavlade för att attackera som en varg!! Jisses!! 
Nä, fram med skyddsjakten mot varg så den blir skygg igen!!! Till Vintern kan det bli av! Gillar inte att ha vargen 100 m från mitt hem....


Imorgon är jag ledig!! Ska bli ganska så skönt... Ledig en dag denna vecka. Jobbar Lördag och Söndag. Så imorgon blir det Kräftskiva hemma hos mams och paps! Bror och syster kommer med deras familjer med. Längtar!! Rörig och hopklämt inlägg detta blev, men jag hoppas ni har överseende med det... Det råder samma kaos i min hjärna kan jag säga.





Kommentarer
Postat av: mammagladh

Tack för din underbara kommentar!



Vad läskigt med en varg så nära in på tomten, usch.

2009-09-18 @ 14:09:44
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: Karin

Svårt det här med vargen...

Förstår att det inte är så kul att ha den inpå knuten när du har hund.

Själv tycker jag vargen ska skyddas, men om de blir lite "knasiga" och frångår sitt naturliga beteende behövs det nog göras något.

En frisk vargstam med naturligt uppförande har vi väl råd med. - Vargen har ju funnits här längre än oss, och har lika stor rätt att finnas, men som sagt, när det blir fel i huvudet på dem, så måste man nog göra något !

För ca 10 år sen hade vi en varg här i krokarna, som var helknäpp.

Rev får, utan att äta upp dem och rörde sig ibland inne i samhället.

En natt stod den på vägen utanför min tomt, och jag bodde mitt i samhället...

Såg den inte själv, men grannen var ut sent med sin hund, och han var helt säker på att det var vargen.

Hans hund betedde sig också helt annorlunda, än om det varit en hund som stod där. De vände och gick in igen...

Ett par veckor senare blev vargen överkörd uppe vid riksvägen, så problemet med den löste sig själv.

Hoppas allt går bra för er också !

2009-09-21 @ 11:37:34
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Walentin

sweet :)

2009-09-24 @ 13:17:15
URL: http://walentin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0