Nytt schema inrullat....

Jaa,, idag har jag varit i skolan! Åkte hemifrån klockan 8 och var hemma en sväng vid 13,10. Alltid lika stressigt och ångestladdat på måndagar när jag lämnar Akita ensam. Var orolig att hon skulle ha stökat och varit allmänt besvärlig här hemma som hon brukar, men dra på trissor... Hon kom lunkandes lugn och fin, gäspandes och pratade lite som hon brukar. Helt cool lugn! GUUD så skönt! Tre dagars i skogen gör susen för hennes nerver! :)

Jag var ut en sväng med pappa igår med, denna gång på jaktmarkerna. Hittade dock inga tillräckligt färska älgspår, så det blev inget ståndskall denna gång. Men Skrotan fick iaf ut och sträcka på benen och nosa sig trött. Gör perfekta cirklar runt om oss, försvinner då och då för att snart komma tbx i 120 och snudda oss vid benen, för att sen ut igen! Den lilla kontakten räcker för henne tydligen! :P  Matte är mäkta stolt!


Idag har jag och Nathalie varit upp på mitt jobb och hämtat ut mitt schema för nästa period! Kommer nu få garanterat jobb till sista november, DET känns jäkligt gött!!! Dock kommer jag nog bli helt slutkörd i huvudet!!!! Kommer jobba uppåt 75-80% i Oktober, och bara EN ledig helg!! Sen studier 100% på det. Nåja,, jag får trösta mig med att det inte är en evighet. Detta SKA jag bara grejja. Pepp pepp!!

Jag och barnen inhandlade färdig mat ikväll, så nu är jag helmätt! Skulle behöva kickboxas känner jag... Bli av med lite överflöd man samlat på sig när man varit "lat" en tid. Nu har ju även fotbollen slutat för denna gång. Nä, ryck upp dig nu tant!! Vi hyrde även en film, En shopaholics bekännelser. En klassisk romantisk komedi, helt ok :) Vi tog en myskväll idag istället för imorgon då jag jobbar. Usch, känns ju sådär att jobba när dotra fyller år, men... Får trösta mig och henne med att jag har råd med en lite dyrare present!! Som för övrigt ska bli en dag på stan med mamma, lite fika och nya kläder som hon får prova ut själv.... 

 
Min 10 åring som snart inte är 10 längre!! 0,05 inatt blir hon 11 år!! :))

BYE!


Kommentarer
Postat av: Emma

Gud vad lik dig hon är!

/Emma

2009-09-22 @ 09:45:36
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: Stefan Falkelind

Håller tummarna över att du klarar det.

2009-09-23 @ 19:34:28
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0