Kräftskiva & älgspår...

Gårdagens kräfskiva blev efter lite "strul" väldigt lyckad! Vi invigde mammas och pappas uterum som de byggt under sommaren... Var riktigt mysigt. Vi lekte lekar och hade allmänt trevligt! Synd att man idag missar avslutningsfesten med BK Tåpaj, men... Det var tydligen bara 4 äkta tåpajjare som kunde komma, så det kanske inte gör ngt. Har jobbat idag från 15:15 till 21:00. Gick bra, en boende hade 90 års kalas idag för släkt och alla boende och personal, riktigt trevligt var det! Så underbara boende där, och personalen går inte av för hackor dom heller! Jag trivs så JÄ-LA bra där uppe! Man växer och utvecklas dag för dag!


På förmiddagen så var jag pappa och Björne ute i skogen med Akita... Vi skulle se om vi stötte på några älgar!! Men, eftersom Akita jagade dem igår, så var sannoliken inte så stor att de skulle vara kvar vid det området, men det skadar ju inte att gå ut i skogen ändå! :) Vi gick ner där vi sett älgarna och släppte henne... Hon drog iväg i full fräs och gjorde cirklar runt omkring. Vi gick sakta in efter en stig i skogen medan Akita var lös. Hon kom med jämna mellan rum tillbaka till oss och drog sedan iväg igen med nosen i backen! Jag som aldrig jagat med hund så, vet ju inte riktigt hur länge de ska vara ute och söka, men enligt pappsen så var det helt perfekt! Hon sökte av runt omkring, inte för långt bort, men inte heller så nära så man kunde se henne. Så höll vi på, hon kom tbx när hon ansåg att hon sökt av tillräckligt, vi kopplade henne och gick en bit till och släppte henne igen....

Synd nog så hittade vi inga färska älgspår så det blev inget ståndskall denna gång! Men, tro inte att jag ger upp så lätt! Jag har en oerhört duktig liten tik, så nu är jag taggad till att göra henne till en riktig älghund!! Det märks så väl att hon har detta i blodet och att hon är super lycklig när hon gör detta!


Kommentarer
Postat av: Linnea

vilken söt vovve..:)

2009-09-21 @ 12:17:32
URL: http://rightherenow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0