Jag säger då det...

Nu blir man kallad lögnare för att man tillbringar fakta... Tydligen så är det populärt att hoppa på "oss" jägare, jaa, jag skriver OSS jägare trots att jag inte är det än. I know, man ska inte bry sig om okunnskap, men jag blir så irriterad när det kastas bajs hit och dit!

Jag har följt en, relativt stor bloggare... En "naturvetare" som säger sig inte vara emot all slags jakt. I ett inlägg kommenterade han då att en jägare blivit attackerad av en björn. Detta skrevs på bloggen:

"Man kan inte säga annat än att björnar är kloka djur. Svamp- och bärplockare får vara ifred, men folk med knallkäppar tuggar den gärna på. Säg inte annat än att vår natur är underbar."

Själv tycker jag det är ganska tragiskt och hemskt när tamboskap och människor blir attackerade av vilt. Eller skadade på vilket sätt som hellst. Ja, jag värnar till och med om er Vargälskare!! Jag tycker vargen är ett jävligt vackert djur, men eftersom jag valt att bli jägare så måste jag väl helt enkelt vara varghatare?! Någon som inte bryr sig om sina hundar och vill skjuta på allt som rör sig????!!!!




Jag har letat upp en statistik från Rovdjurscentret där det står antalet Björn attacker under åren 1997-2005. Den visade på 18 attacker varav 2 med dödlig utgång och 16 där personer skadats. Där står även VILKA som attackerades, om hund fanns i bilden, om det var björnungar med osv osv. Man kan då läsa att 2 av dessa attacker var på bärplockare, 1 skedde utanför jakt och 2 under björnjakt. Resten skedde under älgjakt och ngn harjakt. När jag då publicerade denna statistik på dennes blogg, så blev jag kallad för lögnare. Tydligen så hette jag inte ens Anna, och nu har tydligen alla mina inlägg tagits bort, men låt gå för det... Det är hans blogg. Tycker det bara är onödigt att hetsa upp alla "Vargälskare" mot oss jägare och påstå att vi alla är kallblodiga mördare. Fakta och statistik går inte hem tydligen.

Är ni intresserade av artikeln så finner ni den HÄR!!

Japp, jag vet att det finns rötägg inom jägarkåren, men dessa tar jag avstånd helt till. Men rötägg finns överallt. Men enligt dessa "naturvänner" så är vi alla djurplågare, skjutkåta och alkoholister...........

Yes that's me!! ;)

Kommentarer
Postat av: Stefan Falkelind

Nej jag tror inte att du nån varghatare för att du ska bli jägare. Han skrev ett väldigt omoget inlägg på sin blogg. Det finns självklart jägare som är vettiga. De flesta jägare är inte blodtörstiga och skjutgalna. Jag tycker bara det är fel att vi ska döda djur för att äta dem.

2009-09-01 @ 14:10:52
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: Jörgen

det som är helt fel är att veganerna/vegetarianer äter upp djurens mat så dom får svälta,därför jagar jag ;-)

2009-09-01 @ 16:46:22
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida
Postat av: Jörgen

allt sånt snack om alkoliserade jägare,skjutkåta osv osv osv tyder bara på att personen ifråga förmodligen inte är jägare själv,och har inte en susning om vad han pratar om,,alkohol har som du själv säger Anna inte att göra under jakter,absolut noll-tolerans ska det vara på sprit under jakt,liksom allt annat,som bilkörning,framförande av båt och övriga fordon...



Finns massor jag skulle vilja skriva men låter bli pga att jag bara blir mer o mer förbannad på alla som försöker smutskasta jägarkåren..



Ha det bäst Anna..



2009-09-01 @ 23:48:35
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida
Postat av: Stefan Falkelind

Jörgen: Vilken låg nivå du lägger dig på. Veganer/vegetarianer äter inte upp djurens mat så att de får svälta. Du jagar inte för att du vill att djur ska slippa svälta ihjäl i skogarna. Du har andra orsaker.

2009-09-09 @ 15:15:43
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0