money money money.

Must be funny! Eller?? Blir man lyckligare med lite pappersbitar på banken? Kanske, jag vet vad jag skulle ha köpt då iaf. En Gps Hundpejl! Har blivit så nojjig över alla dessa vargar, och med denna gps så vet jag exakt var jag har hunden/hundarna. Jag ser om den skäller, sitter eller står stilla och hur långt avstånd vi har mellan oss. Helt ypperligt genialt! VILL HA så jag kan släppa hundarna utan att vara orolig om jag ska hitta dem igen eller inte.

Denna Gps heter Garmin Astro 220 Nordic... Synd man får betala flera tusen för den! :(
Ngn som testat denna eller har bättre förslag på hundpejl att komma med??




Idag är jag riktig riktigt trött... Somnade som en stock igår! Har inte riktigt vaknat ännu, men är inne på min andra kopp kaffe nu, så snart är man människa igen! Ska till skolan idag klockan tre, så det är ganska lugnt fram tills dess... Ska skriva ett brev till min lärare på engelska bara, men det lär väl gå snabbt :)

Blir nog kanske en långprommis med hundarna varje fall, se om pappa kan ta fram bysse sen och panga lite för hundarna... Tror de börjar vänja sig nu, men det är som sagt en bit kvar... Skynda långsamt!!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hej igen..

Ja då är det en bit från där jag har min mark ändå som ni har mark,,jag har inte lyckats skjuta nån bock än trots ett större antal försök :-(

Vad jag jagar mest i viltväg menar du ?

det får väl isf bli vildsvin,älg och rådjur jag svarar på det,sitter en del på åtel och pyrshar på bock,,sen går jag oftast som hundförare när den tiden är inne...



Mvh Jörgen

2009-08-25 @ 09:48:11
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida
Postat av: SARA

Frågestund i min blogg!

fråga vad du vill.

Alla får en länkning! :)

Ha det bra!

2009-08-25 @ 16:32:34
URL: http://ikill3dbarbie.blogg.se/
Postat av: Jörgen

ojaa,jag jagar allt :-)

2009-08-25 @ 23:05:27
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida
Postat av: Jörgen

Glömde ju svara på detta om astron,jag har den själv sedan 2år tebax,US-versionen.funkar riktigt bra och har aldrig krånglat för mig,det enda negativa är väl räckvidden på den,mellan 2-5km beroende på terräng,men det räcker i dom flesta fall..Köp om du känner att du har råd,,från USA är dom billigare ;-) I runda slängar får du kanske ge ca 4500kr därifrån,DOCK är det då utan svenska språket i handenheten,vilket jag tycker kan kvitta,sen får du köpa en adapter till svenska el-uttagen för ca 100-150kr och ett minneskort för ca 150kr...KLART för MAX 4800 skr :-)

2009-08-28 @ 00:03:02
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0