Över 12000 jägare behövdes för vargjakt!!

Eller hur!?  Jakt och Jägare går ut med uppgiften att det i själva verkat var ca 4500 jägare som deltog i jakten!!! FÄRRE deltog i vargjakten än på älgjakten. Så där fick ni allt en knäpp på näsan, ni som säger att ALLA jägare är blodtörstiga och vill jaga varg! Gu va gött det är att knäppa folk på näsan! :) JAA, 12000 REGISTRERADE sig, LÅÅÅNGT ifrån alla var ute på jakt, utan anmälde sig enbart för att visa att de stödjer vargjakten. Så de så! ^^

HÄR finner du artikeln!


Har jobbat idag, började 6:45, lite småtrött nu. Positivt är dock att den värsta kylan har gett med sig och nu har det varit runt -3 två dagar i rad! Me Like!! Igår slangade jag ur kylarvatten ur bilen och ersatte med Glykol, så nu ska väl eländet inte frysa mer!! Bara ny fläkt kvar, så man får värme i bilen och en liten drivknut och besiktning så ska jag ha en duglig bil igen!!

Längtar till Våren. Så här får ni en vårbild på Nathalie och Akita för snart 3 år sen!




Kommentarer
Postat av: Vargälskare

Varför är det bra med vargjakt?

Slutar jägare störa vargen i deras revir får alla hundar leva, det är bara när en dum hund går upp mot en varg som den dödar.

Jägare dödar fler hundar per år än vargen!

Hundar dödar fler får per år än vargen!

På detta finns fakta och statistik!

Kurt Volf, boende på landet!

Postat av: Anna

@ Vargälskare! (varför inte ditt namn???)

Har jag på något sätt påstått något annat om denna statistik???? Konstigt vore det om vargarna lyckas döda fler än vad bilar och jägare gör varje år. Hur vore det om samma statistik gjordes i områdena kring Vargreviren? Du kan ju inte jämföra dalarna med Skåne tex. Klart som korvspad att vargen inte ställer till med samma oreda där som lösa hundar!

Vargen springer i byar och det har hänt att den tar hundar på gårdsplanen mitt framför ögonen på ägaren. ´Kommer bli en allt mer vanlig tragedi om inget görs...



Men , detta var inget jag skrev om i mitt inlägg, anledningen är att jag inte har tid eller lust att argumentera sånt här! Som att prata för väggar. Kommentera gärna, men håll dig till inläggets ämne och var inte anonym...

2010-01-18 @ 08:12:43
Postat av: tävling

Hej! Det kommer vara en tävling på min blogg. Gå in på bloggen för att se priser och tävlingsregler! :)Skulle vara roligt om du anmälde dig!

2010-01-19 @ 19:29:01
URL: http://dinreklam.blogg.se/
Postat av: Claudia

naw vilken fin bild =)

2010-01-19 @ 20:13:41
URL: http://claudiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0