På tiden det kommer snö...

Det har varit en rejäl bristvara av snön denna vinter!! Eller?? Nåja, det kommer lite snö nu så vi ska nog klara oss! =)  Har varit urusel på att blogga sista tiden, har väl inget vettigt att komma med. Hade väl inte det förut heller i och för sig...

Men om jag verkligen tänker efter så har det hänt en hel del!! Mycket skola är det, som vanligt. Inte så mycket jobb, sköööönt!! Har varit i Gävle i helgen. Gått på bio och restaurang... Såg på Luftslottet som sprängdes, som var kanon tyckte jag. Eftersom jag inte läst böckerna så fick man ju lite klarhet i saker och ting. Har ni inte sett den så GÖR det.



Sen kan jag ju bara tipsa om CHURCH STREET SALOON i Gävle!! En pub/restaurang helt i min smak! Jordnötter som flyger i luften och som knastrar gött under skorna när man går. För att inte tala om musiken... Country givetvis! Synd det inte finns något liknande i Falun...
På Lördagen blev det en tur på IKEA i Valbo innan hemfärd. Rackarns bajsan att mina kuddar inte fanns kvar som jag länge gått och suktat på! =( Blev lite annat smått och gott i stället...




Sen kom man hem på lördagskväll, gick hem till mamma och fikade då grannen ringde... De satt och tittade på en varg som var ute i snön där. DAMN! Gick ner och kikade på spåren, missade vargen. Dagen efter kom det några som konstaterade att det var varg spår. Kanske TVÅ! Nejnejnej!! Vill inte ha vargarna här! Kan ju inte släppa Lillstrumpan lös ens hemma då ju! :'(   


prutt...


På söndagen hittades färska älgspår av ko och kalv alldeles här hemma, gissa om Akita blev galen! Eftersom jag inte hade kläder för pulsande så gick vi hem, men väl inne så hoppade Akita på dörren och krafsade. Sprang mellan dörren och köksfönstret, skällde och gnydde om vartannat. Så det var bara för matte att klä på sig och bege sig ut i spåren det. Svettigt värre att pulsa i snödjup på 60 cm kan jag säga. BRA träning med andra ord...


Wiiho...

Se där, fick ju ihop ett riktigt lååångt inlägg idag. Fast, det innefattade ju en hel dagar. ;)
(  BTW... Syster har satt ett datum för det kommande bröllopet nu! Wihooo...  )


Have a nice day.. Själv ska jag jobba om ett par timmar!



Kommentarer
Postat av: Petra

Har du sett, vi var oxå på IKEA i lördags, jag och lilla mamma. Massor med folk såklart. Sen vill jag tipsa om Owe Lundins säljlager i Gävle. MYCKET roligt där :-)

Du kan få en karta sen eller om den där "typen" kanske känner till stället ;-)



Kram

Petra

2010-02-09 @ 17:56:00
URL: http://pel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0