Lustgas & Herman!!

I morse skulle då Nathalie till tandläkaren igen för att testa lustgasen lite mer... Hon har lite tänder som ska fixas, men tandläkar skräcken är inte rolig för ett litet barn. Förra gången så skrek hon när de testade masken, men efter lite om och men så gick hon med på att testa den iaf. Idag när vi cyklat till tandläkaren så längtade hon efter gasen, för hon var bara sååå trött i sina ben och det skulle vara så skönt att nästan få sova. Nu är hon expert hos tandläkaren!! trycker på alla knappar själv och ska testa alla saker mamma sin, men när hon fick testa hålla i bedövningssprutan och sa att hon ville testa på mig, DÅ protesterade jag faktiskt lite... Är INTE förtjust i de där sprutorna heller. Tur att tandläkaren höll med mig där!! =))

Gick iaf jätte bra, Hon fick två av sina 6-års tänder plastade och fick testa lite bedövningssalva utan minsta lilla protest! SÅ skönt för en liten mamma som lider med sitt barn......

På väg hem så svängde jag förbi farmors syster och hennes man och de blev så glada över mitt besök. Fick lite kaffe och bröd. Sen visade hon mig en rolig sockerkaka hon höll på med!! 10 DAGAR skulle det ta och göra den... Aldrig hört på maken. Man skulle mata den och sköta om den varje dag, annars så dog den stog det på receptet. Herman hette han! Hon hade fått en degklump av ngn tillsammans med skötselbeskrivningen där det stog vad man skulle mata den med osv. I slutet av denna process skulle man dela degen i 5 likadana delar och ge bort 4 delar till andra. Den 5 skulle man ha i ägg, kanel, äpple, nötter mm mm  och göra en sockerkaka av!!  Tyckte det var en rolig grej.. Men jag tror inte jag skulle klara av att sköta den. Åka iväg går ju inte, ska man ha degvakt då???

Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0