*VARNING* Känslomässigt trist innehåll!!

Jag har inget liv...... näe, så kan det vara. Jag söker inga jobb. Jag ligger hemma i soffan hela dagarna och bloggar. Det är allt jag gör. Jag mår inte alls dåligt över att jag lever ensam med mina två barn och inte kan ge dem det de vill ha. Jag skrattar när de tex vill ha nya skor som jag inte har råd med, ljuvligt. Jag riktigt njuter av att inte kunna köpa det nyaste. Tradera är min drömbutik, de gånger jag har råd att handla där... Studera eller starta eget har jag heller inga som helst planer på, för jag vill ju bara blogga. Jag har inte heller flackat runt som vikarie på en drös olika jobb för att jag inte har någon utbildning och får något fast. Näee,  jag har det så bra. Jag lever precis det liv jag vill....  Jag hoppas ni alla har det så bra som jag! :)


SJÄLVKLART är jag ironisk!! Undrar vad som får folk att tro att bara för att man är arbetslös så är man lat!??! Kan inte ni som har lyckan att faktiskt HA ett jobb komma med förslag vad man ska göra på dagarna... Söka jobb, ja jo, en dag kan man söka bra många jobb, men de tar slut så småningom. Ska man söka samma jobb vecka efter vecka?! Om man inte har turen att ha kontakter, vad gör man då?? Om man inte har utbildningen de kräver, vad göra??

Man mår skit!! Man känner sig som en parasit!! JAG vet ingen som är arbetslös och trivs med det. Varenda öre ska vändas på!! Jag har ont i rygg och nacke dagligen, mitt huvud sprängs i tusen bitar dagligen. Jag kan inte göra de saker jag vill göra pga smärta. De jobb jag kan söka skulle vara döden för min rygg, men jag söker dem. Till hösten ska jag kanske börja plugga, fortsätta läsa in på komvux eftersom jag hoppade av gymnasiet för jag blev gravid. (Fy va oansvarigt av mig) Sen blir det ev högskola!!!! Jag har TVÅ barn att ta hand om. HELT ensam, de träffar sina papps väldigt sällan så att vara ledig och gå ut och roa mig på helger finns inte! Jag har ett hus, jag har min hund... Jag bor ute i skogen med flera kilometerar till mina vänner. Flera TIMMAR till min BÄSTA vän!! Vad ska jag göra på dagarna/kvällarna då? Jag har mina vänner i denna burk. Jag pratar med mina vänner på denna burk.

Döm ingen innan du gått flera mil i dennes skor!!!! Ingen har trampat långt i mina, så döm inte mig.....

Mys att ha Atlas här på besök btw!! :D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Klockrent gumman!!



Förstår precis hur du känner dig, hur du mår... Jobbigt när inte folk kan förstå utan lever i sin skyddade lilla verkstad....



Kram på dig!!

Saknar dig massor!!!

2009-05-20 @ 23:39:34
Postat av: Anna på Krigsstigen!!

Svarar: Mm, arbetslösa och sjuka är inte värda ett piss i detta samhälle, inte nog med att myndigheter och skit pissar på en, privat personer ska minsan oxå stampa på en lite extra. BLÄ!!! Hoppas de själva inte hamnar på fel sida av välfärden.

Pappa är halvt sjukskriven, men till hösten så går de ut, sen måste han söka jobb i hela NORDEN för att hitta ngt! Gammal gubbe på 55 år med div diskbråck och hjärt problem! ÄLSKAR detta samhälle!!!

Fortsätt kasta stenar bara... BRING IT ON!!



SAKNAR DIG MED ÄLSKLING!!!!

Stora kramar!!

2009-05-21 @ 13:55:15
URL: http://annawahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0