Grattis Norge....

GRATTIS NORGE!! 1. EUROVISION!!!  Ja, det var en värdig vinnare!! Även om det inte är en musikstil jag lyssnar på vanligen. :) Roligt att Azerbaijan kom trea!! TJOHOOO!! VI kan ju säga att det var Sverige då det var Arash som sjöng, svenska dansare och en hel del fler svenskar inblandade... Roligt!! Men jag har en känsla av att om VI hade skickat det bidraget så hade det inte gått lika bra... :)) Japp, jag tror att heeela Europa är emot oss präktiga Svenskar som tror att vi är bäst på allt... Inte minst detta med musik. Säger inte att det är så.... Bara en feeling jag har. Skandal att Malena kom på 21:a plats, hon var helt klart tusen gånger bättre än många andra falsksjungande dagis låtar ;D

GRATTIS NORGE!! 2. Syttende Maj!!!  Jisses vad det lär firas i Norge idag... Frågan är vad som kommer firas mest, Nationaldagen eller Alexander Rybak. Jag är lite avundsjuk på Norges stora folkfest, Nationaldagen. Varför kan inte vi Svenskar fira den med lika pompa och ståt??!!! Herregud, man får knappt sjunga nationalsången i skolan längre för att  barn med utländsk härkomst kan bli stötta??!!!?!?!  Men deras nationaldagar ska firas minsann, tycker det är lite fel.
TUR man fyller år den 6 Juni så jag kan fira med Pompa och ståt iaf!!!   :D

GRATTIS NORGE!!! Var stolta!!



Kommentarer
Postat av: Madonnan

Kan se dig yra omkring med dammblåsare på födelsedagen! Också ett bra sätt att fira födelsedag på:)



Kram

2009-05-17 @ 11:12:31
URL: http://madonnan.wordpress.com
Postat av: Lotta

Tycker rätt låt vann.. :) Fast Sverige skulle kommit bättre till!!

Håller med om att det vore kul att kunna fira nationaldagen utan att bli kallad rasist..

Vi får ta och flytta till Norge ist. :P



Kram

2009-05-17 @ 14:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0