Ja si den där korpfotbollen...

Korpfotboll är verkligen en galen sport!! Vet inte hur många skador vårat lag råkat ut för nu... Andra matchen bröt en kille ett ben i handen så det blev gips, En tjej gjorde illa sitt opererade knä igen så hon klev av hela säsongen. Målvakten fick en spark på handen en gång så han hoppade någon match. En tjej fick en skallning så det rann blod ner i ansiktet, en annan tjej fick en rejäl spark på benet så det blev vila pga blödning i benet. Jag ramlade i måndags och har ont i ljumsk/rump/höft/insida-baksida av låret...  Min bror skadade foten för ett antal matcher sen men var med igen nu...

... MEN så gick han ihop med en annan spelare och har nu spelförbud i tre månader!!! Min lille storebror blev ompysslad av mig som var skadad och bara tittade på. Tur jag hade väskan med som jag utrustat med lindor så det blev ett snabbt förband. Insidan av foten var blå och svullen direkt så han fick vackert lägga sig med foten i högläge medan jag lindade om och kylde med vatten. ( Visste jag skulle köpt kylspray, typiskt )  Efter en halvtimmes vila, tills matchen var över körde syster och Pär honom till Akuten. Tur nog var inget brutet, men det var blödning och ngt med mjukdelarna... De visste inte riktigt??? =/  Kryckor och stödstrumpa blev det. Å så fick jag ju beröm av läkaren över mitt arbete tydligen!! =D

Krya på dig bror!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0