Hoppas de gör något nu!!!

Väcktes av telefonen halv sex imorse,, pappa ringde och berättade att mamma fått åka ambulans till lasarettet för hennes rygg!! Fick morfin för att kunna ta sig ut till ambulansen... Varför ska det behöva gå så långt innan sjukvården reagerar!! Hon hade så fruktansvärt ont igår så hon inte kunde röra sig, ringde vårdcentralen och allt de säger är att hon ska gå sjukgymnastik, Vilket hon påpekar att hon testat ett antal gånger utan resultat... -Testa en annan sjukgymnast då säger hon som svar!!!! Hon har fått en vanlig röntgen gjord tidigare, men på dessa ser man inte mjukdelar som oftast är problemet vid ryggsmärtor vilket läkare säger rakt ut!! IDIOTI!!! Man måste tydligen hinna bli helt invalid innan man får en magnetröntgen!!!!! Blir så förbannad!! HOPPAS verkligen de utreder henne ordentligt nu och inte skickar hem henne på en gång.................. 

Känner att jag kommer sitta i samma sits när jag blir äldre. Har ju problem redan nu!!! Fick göra vanlig röntgen som konstaterade att jag inte hade något medfött skelett problem, vilket vi visste redan innan! Så nu är jag tbx på ruta ett. Sjukgymnastik för fjärde gången tycker läkare!! Nu kör jag på i mitt eget race, orkar inte med läkare som inte "tror" på en. Nu tränar jag och hoppas på att skiten håller!!! Jag lever NU god dam'it!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas hon får vettig hjälp och inte standard. Mig skickade läkarna att träna på gym fastän jag hade en Whiplash skada och skulle ABSOLUT inte träna på det sättet läkarna ville (har fått hjälp hos ryggläkare senare, en av Sveriges främsta) då hade jag kunnat förstört och tappat känseln i kroppen delvis.

Sjukvården av idag är ibland ett stort jävla skämt tyvärr. Du måste vara elitidrottare för att få vettig hjälp. Mig sa doktorn på Gbo VC att jag endera hade hjärntumör eller magsår och jag fick vänta 6 veckor innan jag fick svar på det. Lämpligt att säga det rakt ut till en 17 åring (som sitter och kvider av smärta i rygg och nacke) Hade väl varit bättre att säga att "vi ska utesluta"... men så är det... och den doktorn var jag till idag tyvärr. Ska byta direkt, fick ju inte gå kvar inne i stan där de var suveräna. Hittade äntligen en doktor som var riktigt bra.



Hoppas mammsen mår bättre.... kram...

2009-06-09 @ 19:42:50
URL: http://pel.blogg.se/
Postat av: Petra

Vet inte om namnet kom med där men det var tant Petra som skrev om Whiplash m.m. ;-)

2009-06-09 @ 19:43:46
URL: http://pel.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fy vad hemskt, hoppas verkligen att hon får hjälp nu. F_n att dom inte fattar nånting !!!

2009-06-09 @ 22:32:18
Postat av: Jenny

har hon provat att gå till en kiropraktiker? Det låter som om hon har nerver i kläm, BIG TIME!!! Kram Jenny

2009-06-10 @ 11:11:46
URL: http://www.jennybloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0