Träning och mat!

Måndag kväll.

Aaaah... Ligger nu i soffan efter ett "tufft" fotbollspass på nivå korp, en härlig dusch och en kopp rött te och en god smörgås med skinka, ost, gurka och tomat. Min nya tradition på måndagar. Fotboll 19-20, promenad med Akita, dusch och sedan te och macka när jag ligger däckad i soffan och ser på Lipstick Jungle!! Jag känner mig så nöjd med mig själv då! Heja mig!! :)


Ser nu på en dokumentär om den nya hippa storleken "size zero" och jag måste alvarligt talat säga att jag förstår mig inte på den överhuvudtaget. Vad är meningen med att banta ner sig till en storlek som inte finns? Det är ju som om min dotter som är 10 skulle sluta gå upp i vikt nu och bara skjuta iväg på längden! SJUKT!! Leva på gröna grönsaker för färggranna innehöll visst för mycket kalorier!! Inget för mig... Hälsosamt och lagom ska det vara. Sen slinker en och annan ostbåge ner mellan varven med, vissa dagar lite mer än andra. :P


Varför är man då inte nöjd med sig själv för? Jag är ca 176 cm lång och väger 66kg vilket är väl normalt? Men innan jag blev gravid första vändan så vägde jag 57 kg! Och då tyckte jag att jag var tjock!!!  Herregud, om jag hade den kroppen nu som jag hade då... Jag hade magrutor! Ser ner på min mage nu och börjar inse fakta, två barn sätter spår och jag är kvinna nu och inget barn!


Nu mera tränar jag för att det är roligt och för att orka med att bli gammal, man närmar sig trettio med stormsteg! GAAAH!! ;)  Saknar dock kickboxningen jag och Lotta gick på nere i Skåne. DET var träning det! Finns inget som slår fullträffar med roundkickar och uppercuts!! YiiiHAAAAA!            
Ååååh... Lotta, I miss you!! Du var lite kort när vi tränade höga kickarna och du fick dig en tjonga i huvudet någon gång, men gud va vi skrattade och kämpade!! Vi var riktigt duktiga...



Tisdag

God morgon!  Idag blir det fullt ös... Snart ska jag till tandläkaren med Nathalie, sen blir det falun för att hämta upp Svante, sen borlänge för att köpa fax, sen storhandla. Semla är väl ett måste denna dag, det är ju FETTISDAGEN!! :D  Så åk och köp en semla nu och sätt dig ner och njuuuut en stund, det är du värd. Lovar dig!! ;)


Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, jag saknar oxå kickboxningen!!! Jodå, en spark i huvudet fick man väl.. Men som sagt, vi skrattade gott åt det :) Att vi inte fick mer blåmärken än va vi hade är egentligen underligt....



Miss you too darling!!!

2009-02-24 @ 14:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0