Snöiga Söndag....

Snö, snö ,snö... Verkar inte finnas någon hejd på all snö som faller från den grå himlen.
Visst är det vackert, när solen skiner och man blir riktigt bländad av den kritvita backen, men nu känns det som att det får vara nog, jag vill ha vår!!  Ryggen min grejar inte detta med snöskottning. Tur pappa har traktor som tar bort det mesta! :)
när jag bodde i Skåne klagade jag på att vi inte fick någon snö, men nu...

Jag gör en lista med positiva saker med denna snö så kanske det känns bättre!! ;)

* Man blir så mycket piggare av ljuset!!
* Skoter kör man inte på gräs!
* pulka åkning med barnen är riktigt roligt.
* Akita (min hund) är fullkomligt galen i snön.
* Man slipper leran.
* Jag får skriva skidor och skridskor för er andra, men det är inget för mig! Möjligen slalom :)
* Pimpeltur på sjön med korvgrillning är mysigt!

Nu kommer jag inte på något mer för tillfället... Ska nu bege mig hemmåt för att göra i ordning barnens rum på övervåningen. Vi har delat rum sen jag flyttade hem igen strax innan jul, så det är ungefär två månader nu!!
tycker jag förtjänar ett eget rum nu, nog för att det är mysigt med tovorna i samma rum, men barn är barn ;)
Spelar ingen roll hur man gör, det blir rörigt...

Tjolahopp!

Kusin med sitt vrålåk på Ljustjärn!



Kommentarer
Postat av: James

Snöbollskrig...

Snöänglar..

Snölyktor..

Snökojor..

Slicka på istappar..

Fäktas med istappar..

Snögubbar..

..

.

2009-02-22 @ 18:13:04
Postat av: Anna

Haha... Tack för påfyllning av listan!! :D

2009-02-22 @ 20:35:31
Postat av: Petra

Snö ja ... mmm taxen har tröttnat för ett tag sen men sen matte började skotta gångar åt han (läs racerbanor) på baksidan så är livet ok igen. Inte lätt annars när man har så låga ben. Liten får ju inte bli kall heller pga diskbråcket och han går faktiskt inte ut utan tröja eller täcke när det är för kallt.

Bamseschäfer ska vi inte tala om. Ner med huvudet före i snön och begrav dig så mycket du kan, rulla runt och bli en vit schäfer så gott det går. Se vårt julkort så förstår du att jag ibland har en vit schäfer.

24323717.jpg" rel="nofollow">http://pel.blogg.se/images/2008/jul08bamzeke24323717.jpg



Ha det gott, just nu är Petra dunderförkyld men jag kommer gärna förbi och disskuterar ljus, skrämmer spöken m.m. framöver. Har städat undan för kommande ljuspartyn oxå ;-)



Kram kram kram

Petra med fyrbenta och gubbe ;-)

2009-02-23 @ 12:33:02
URL: http://pel.blogg.se/
Postat av: Petra

Länken funkar inte.. hmmm

Iaf http://pel.blogg.se Inlägget gjort 2008-12-24



/Petra igen

2009-02-23 @ 12:34:56
URL: http://pel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0