Starta eget????

Vaknade idag av att det skällde på nedervåningen, kikade brevid mig och såg Akita,, funderade en stund... Va nu då?!!
Då slog det mig, det var ju ATLAS!! =))  Min store buse var ju hos mig, och han tyckte tydligen inte att matte skulle sova så länge. Men 6 på en ledig påsklovs vecka kunde vi vara utan, så han fick komma och sova en stund till...

Har glömt hur stor han är, eller så har han växt enormt på de månader han varit hos husse,, Lite tjock har han iaf blitt  =D
Får dra ner lite på kosten tror jag, kastrat som han är. Ont i rygg och ben får man med när han ska sova med en, han ska sova mellan mina ben så man ligger ju i spagat för att han ska få plats, men det är mysigt å har inte mage att flytta på honom.

Var ute med Akita och letade älgspår idag igen. Å det är bara sååå roligt!! Hon hittar massa spår och drar fram i ris och busk med matte hängandes efter. Ibland får man bromsa henne för man helt enkelt inte är lika liten och smidig som henne,  snarare känner man sig stor som en klumpig elefant!!, men då glor hon bara på en, "skynda skynda matte, vi måste skynda oss"... Bara att hänga på!! :))

Har bakat bullar och kolakakor idag och det blev så smaskigt så och Nathalie ska sova hos en kompis inatt så det är bara jag och Linnea hemma. När jag lämnade Nathalie hos sin kompis så frågade hennes mamma om jag var sugen på att starta eget med henne!! Herregud vad det lät spännande!!! Vilken idé! Tror säkert att det kan vara populärt och lönsamt,, så vi ska snoka runt lite för att se vad man kan få i bidrag och kostnader för allt osv. SPÄNNANDE!!!!
Givetvis säger jag ju inte affärsidén här, för den e great å vi vill ju inte bli snuvade på konfekten ;)
Så snart kanske man e egenföretagare då!! ?? !! =D  Tusan va nice!!!

Tjooolahopp å kram på er!!!

Nalle Puh :

"När man är en Björn med Mycket Liten Hjärna och Tänker Ut Saker, upptäcker man ibland att en Idé som verkade vara riktigt Idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."


Kommentarer
Postat av: Linda

Klart ni ska starta eget! Sverige behöver mer folk som vågar och fler småföretag som rullar igång!

Hoppas man får höra er ideé när den är mogen!



You go girl!!

2009-04-15 @ 10:52:51
URL: http://wildbyheart.blogspot.com
Postat av: Anna

SVAR: Jaa,, man e riktigt sugen på det nu efter att ha gått arbetslös som vikarie en tid :))

Det kan ju inte bli sämre än så!!! ;)

2009-04-15 @ 11:17:36
Postat av: Lotta

Satsa! livet är vad man gör det till vet du! Lycka till! :)

2009-04-15 @ 17:26:42
Postat av: Petra

Önskar Er lycka till med allt. :-) Hoppas era drömmar blir verklighet. Har oxå haft funderingar på att starta eget, har j det delvis med hantverken men hade andra tankar ett tag. Få se vad som händer i framtiden.



Kram

Petra

2009-04-16 @ 00:55:41
URL: http://pel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0