Mina fyra goa bäbisar samlade...

Linnea, Nathalie, Akita och Atlas... Mina änglar och bäbisar!! :))
Älskar er alla fyra så mycket. Ni har en alla en speciell plats i mitt hjärta, och den kan ingen ta ifrån er!
Nu är alla en hög trotsiga filurer som testar gränser för det ena och det andra, men alla på sitt egna lilla vis.

Var så roligt idag när jag var ute och skulle ta en långpromenad med hundarna och pappa...
Springskor hade vi satt på oss och började vandra i lite snabbt tempo när jag hejdade mig och fick syn på älgspår.
jag som inte är en utbildad och van jägare frågade käre far om det var någorlunda färskt, och det var det.
Visade Akita spåret och sa sök, och viiiips drog hon in i skogen med pappa hängande i kopplet efter. :)
Efter ett tag försvann snön och vi såg inte längre om hon följde spåret, men i raskt tempo skule hon vidare och vi hängde på,, litade på henne. Efter ett tag kom ny snö och pang kom hon på spåret!! Min duktiga goa tjej!!
Atlas verkade mest intresserad av att följa sin syster :D

Hittade relativt färsk älgspillning efter två kalvar,, antagligen har de blivit från stötta sin mor då vi inte hittade spår efter henne. Snart är det ju dags för kalvning! Usch, tiden rusar iväg!!
Efter ett tag i spåret så gav jag och far upp, vi var inte rustade att pulsa i snö och leriga vattenhål så vi drog oss hemåt igen, till Akitas besvikelse. Hon ville tillbaka... Stretade emot som om hon sa,,, " men hitåt är inte älgen,, den är där nere"
Ska bli så roligt att se henne i höst när man kan släppa henne så hon får gå spår på riktigt!!!! :)))

Så glad att ha min Atlas här!!!! Han hör hemma med mig.  =P

STORT GRATTIS till tjejerna i Faluns innebandylag!!! Ni grejade det.... Nu är det bara Svenska Mästare som gäller!! ;)


Akita och Atlas förra vintern :)


Som ettriga små tandlösa vampyrer!


Mina små troll samlade. 27/4 -08

Kommentarer
Postat av: Linda

Är de två vargar och två trollungar? :)

Jagar du med vovvarna??

2009-04-15 @ 10:50:06
URL: http://wildbyheart.blogspot.com
Postat av: Anna

SVAR: Hehe.. Japp, jag var ute i skogen och norpade alla fyra =))



Exet började jaga in dem lite, bara två år ännu så det är väl nu de ska börjas på allvar! :))

Får se till att ta jägarexamen bara. Annars jagar papps så vi får gå med honom :D

2009-04-15 @ 11:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0