I love dogs!! <3

Jupp, yes I do!  I looove dogs... Är född och uppvuxen med hundar,, när jag föddes så fanns Pigalle, en Irländsk Setter, jätte fin... Dessvärre har jag inte så mycket minne av henne :(
Kort efter hon avlivades så skaffade pappa en jakthund som blev döpt efter min fantasigubbe/låtsas kompis/skyddsängel???   En blandning av Jämthund och Hedehund, en sk gulhund :D Nej, ingen herdehund som schäfern, utan en hedehund. Ser ut som en Jämte fast den är Gulfärgad :)   AMIK var hennes namn! :D

Å nu har jag då Akita och liten del av Atlas :) Märks det att jag fastnat för bokstaven A??
Vet inte varför det blev så, fastnade bara för namnen, till på köpet hade jag en siberian Husky på prov förra året.. Gissa vad hon hette!!! :D   Amber!!   Hon hade ju passat så bra in i "kollektionen" , tyvär var det för mycket med tre hundar och damen var en aning dominant och trängde lite mina hundar så.... Sorgligt, för jag gillade henne skarpt!

Här kommer min första lista i denna blogg! Favvo hundraser!! :))

                                   
1. Jämte                                                    

2.Siberian Husky

3. Laika

4. Samojed

5. Karelsk Björnhund

6. Alaskan Malamute

Sen finns det givetvis tusen andra raser jag älskar, men som jag inte ser mig själv med direkt :D

ha en bra daaag!! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

SVAR: Haha,,, Va duktig du är... :)) Kategori spets! Jakthund & Polarhund = Bäst!

2009-04-15 @ 15:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0